راهنمای طلا و جواهر

راهنمای خرید گردنبند طلا

با توجه به گسترش فرهنگ خرید آنلاین در طلا و جواهر و تحولات در این حوزه بایستی به یک موضوع توجه نمود و آن برطرف نمودن حفره های تجربه در خرید آنلاین میباشد.

حفره تجربه عبارت است از آن کمبودی که مشتری در فضای آفلاین نسبت به فضای آنلاین ملاحظه مینماید و آن تجربه محصول است.

در بین دسته بندی های مصنوعات طلا و جواهر ، گردنبند نیاز به راهنمای جامعی برای انتخاب و خرید آنلاین دارد و علت آن اهمیت سایز در گردنبند میباشد.

فروشگاه های بسیار زیادی به صورت آنلاین به فروش جواهرات مشغول اند. بنابراین به دلیل تنوع زیاد خرید کمی دشوار خواهد شد. به همین علت، برای اولین بار در ایران، موتور جستجوی آنلاین طلا و جواهر زیواز تمامی برندهای معتبر را برای مشتریان در یک پلتفرم جمع آوری نموده است. خرید آنلاین قطعا نسبت به خرید حضوری محاسنی دارد که از آنها میتوان به عدم مراجعه به واحد های صنفی متعدد مستقر در خیابان های اصلی و مراکز خرید اشاره نمود.

طبق آمار بازاریابی رسمی منتشر شده برای خرید یکی از زیورآلات حداقل مراجعه به مغازه های طلا و جواهر فروشی بالای 5 عدد میباشد که این عدد برای برخی از مشتریان به دلیل میزان حساسیت بالا در انتخاب طرح و قیمت به 20 عدد نیز میرسد.

در گشت گذار آنلان در یک موتور جستجوی متمرکز طلا و جواهر میتوان به تعداد بالایی از تامین کنندگان معتبر و طرح های پر فروش و محبوب زیورآلات دسترسی داشت بدون آنکه نیاز باشد با فروشندگان مختلفی در ارتباط بود.

انواع مدل های گردنبند طلا

قبل از خرید باید بدانیم که گردنبندهای طلا انواع گوناگونی دارد که هر کدام کاربرد خاصی دارند. برخی از گردنبندهای طلا برای کاربرد روزانه مانند گردنبند رولباسی مناسب هستند. برخی دیگر کابرد رسمی تری دارند و مناسب مجالس رسمی مثل مهمانی هستند. پس آشنایی با مدل های مختلف گردنبند به شما برای پیدا کردن محصول مورد نظرتان کمک خواهد کرد. در ادامه این مطلب انواع گردنبندهای طلا را به شما معرفی خواهیم کرد.


گردنبند طلا با زنجیر

این گردنبند از جمله گردنبندهای محبوب در میان بانوان است. این گردنبند ها هم با لباس های یقه باز هم همراه لباس های یقه بسته به کار می روند. استفاده از این جواهر از روی مانتو نیز رواج دارد. این نوع گردنبند طلا فراوان ترین نوع گردنبند موجود در بازار را تشکیل می دهد. از نظر کارشناسان مد و فشن، استفاده از این گردنبند همراه با لباس های ساده و تک رنگ بسیار شیک و زیبا خواهد بود. این محصول با زنجیر بلند و کوتاه عرضه می شود.

آویز طلا اشک با سنگ سیترین
گردنبند طلا رو لباسی 

این گردنبند در سال های اخیر محبوبیت فراوانی کسب کرده است. این گردنبند زنجیر بلندی دارد و با سنگ های زینتی مثل زمرد یا عقیق همراه است. این گردنبند تنوع محصول فراوانی دارد. شما می توانید سنگ تزئینی آن را به سلیقه خودتان انتخاب کنید. همچنین می توانید رنگ زنجیر طلا را به انتخاب خودتان طلای سفید یا زرد یا رز گلد سفارش دهید.

آویز طلا

این نوع طلا بدون زنجیر عرضه می شود. به همین علت جزو هدایای محبوب به خصوص برای نوزادان تازه متولد شده می باشد. نام دیگر این محصول ویز یا مدال یا آویز است. شما میتوانید پلاک را با زنجیر های مختلف هماهنگ کرده و گردنبند خاص خود را بسازید. البته این محصول، از جواهرات محبوب در بین آقایان نیز محسوب می شود.

چوکر

این گردنبند از قدیمی ترین نوع گردنبند های موجود در بازار است. گردنبند چوکر به گردنبندهایی گفته می شود که روی گردن فیکس می شوند. تنوع محصول بسیار بالایی دارند و به دلیل قدمت زیاد در موزه ها هم نمونه های آن مشاهده می شود. البته نوع گردنبندی که امروزه استفاده می شود، به طور حتم با مدل قدیمی آن متفاوت است. نام دیگر این گردنبند، گردنبند طوق دار یا طوقی می باشد. استفاده از این گردنبند همراه با لباس های یقه باز، جلوه بسیار زیبا و جذابی خواهد داشت.

راهنمای طول گردنبند طلا  بانوان

انتخاب طول مناسب برای گردنبند یکی از دغدغه هایی است که همواره هنگام خرید با آن مواجه می شویم. این در حالی است که معیار های استانداردی برای طول گردنبند طلا وجود دارد. آشنایی با این معیارها شما را در خریدتان یاری خواهد کرد. اکنون قصد داریم تا معیارهای استانداردی که برای طول گردنبند طلا وجود دارد همراه با محل قرارگرفتن آن را به شما معرفی کنیم.

نام طرحطول گردنبند
گردنبند طرح یقه ای ۱۵ اینچ (۳۸ سانت) –  این گردنبند به شکلی زیبا و شکیل بر روی گردن قرار می گیرد، محل قرارگیری آن کمی بالاتر از استخوان ترقوه است.
گردنبند طرح شال گردنی ۱۶ اینچ (۴۱ سانت) – این نوع  گردنبند از زیر یقه پیراهن دیده می شود.
گردنبند طرح پرنسس حدود ۱۷ تا ۱۹ اینچ (۴۶ سانت) – محل قرارگیری آن بر روی استخوان ترقوه است.
گردنبند طرح نمایشی۲۰ اینچ (۵۱ سانت) – محل قرارگیری آن چند اینچ پایین تر از استخوان ترقوه است.


۲۲ اینچ (۵۶ سانت) – این  گردنبند روی خط گردن یا کمی بالاتر از لبه یقه لباس، در زیر گردن قرار می گیرد.


۲۴ اینچ (۶۱ سانت) – این گردنبند در زیر خط گردن قرار می گیرد و ترقوه های شما را برجسته تر نشان می دهد.


۲۶ اینچ (۶۶ سانت) – بر روی خط فرضی دور سینه (که در خیاطی برای اندازه گیری دور سینه از آن استفاده می شود)، قرار می گیرد.

طرح اپرا ۲۸ اینچ (۷۱ سانت) – محل قرارگیری آن روی خط فرضی دور سینه یا کمی پایین تر از آن است.


۳۰ اینچ (۷۶ سانت) – زیر سینه قرار میگیرد، طرح لاریات

طرح طنابی ۳۶ اینچ (۹۱ سانت) – شبیه طرح لاریات است که محل قرارگیری آن دقیقا بر روی ناف یا کمی بالاتر از آن است.

 

تصاویری که در ادامه مشاهده میکنید، طراحی جذابی است که توسط سواروسکی برای نشان دادن مدل های مختلف گردنبند و محل قرار گیری آن در بدن کشیده شده است. جالب است بدانی که سواروسکی یک شرکت اتریشی است که کار آن ساخت جواهرات و اکسسوری های لوکس است. این شرکت در سال ۱۸۹۵ توسط دانیل سواروسکی بنا شده است. آشنایی با این تصاویر به شما کمک میکند تا مدل و اندازه گردنبند مورد نظر خود را پیدا کرده و بتوانید آن را بهتر تجسم کنید.

طراحی سواروسکی

 

راهنمای طول گردنبند طلا آقایان

همانطور که پیشتر اشاره کردیم، گردنبند طلا از اکسسوری های محبوب در بین آقایان است. پس در این مطلب قصد داریم تا راهنمایی جامع در مورد اندازه های استاندارد موجود برای خرید گردنبند در اختیار آقایان قرار دهیم. به این ترتیب می توانید به راحتی گردنبند مورد نظر خود را با استفاده از این راهنما پیدا کنید.

طولشرح
۱۸ اینچ (۴۶ سانت)  گردنبند در پایه گردن قرار می گیرد.(برای گردن های با اندازه کوچکتر مناسب است.)
۲۰ اینچ (۵۱ سانت) ویژگی این گردنبند این است که تا استخوان ترقوه پایین می آید. (این سایز، معمول ترین اندازه گردنبند برای آقایان با سایز متوسط است.)
۲۲ اینچ (۵۶ سانت) این محصول در زیر استخوان ترقوه قرار گرفته و ترقوه را برجسته تر نشان می دهد.
۲۴ اینچ (۶۱ سانت) محل قرارگیری آن چند اینچ پایین تر از استخوان ترقوه است.
۲۶ اینچ (۶۶ سانت)  گردنبند بالای جناق سینه قرار میگیرد.
۲۸ اینچ (۷۱ سانت) گردنبند بر روی جناق سینه یا قدری بالاتر قرار میگیرد.

 

نکته: توجه داشته باشید که برای گردن هایی با سایز بزرگ استفاده از یک سایز گردنبند بزرگتر توصیه می شود.

راهنمای سایز گردنبند

سایزبندی گردنبند طلا

تصور کنید لباسی خریده اید که اندازه آن چند شماره کوچکتر از سایز شماست. یا بر عکس لباسی که برای شما گشاد است. بدون شک پوشیدن لباس هایی که سایز مناسب شما را ندارند،  نه تنها جلوه زیبایی ندارد، بلکه برای خود شما هم آزار دهنده خواهد بود. این مسئله در مورد جواهرات علی الخصوص گردنبند نیز صدق می کند. برای خرید گردنبندی که مناسب شما باشد و ظاهر شما را زیباتر کند، باید با سایز های مختلف گردنبند آشنا باشید. به این ترتیب می توانید محصول مناسب خود را به راحتی پیدا کنید.  آگاهی از سایز بندی گردنبند طلا در هنگام خرید آنلاین بسیار کمک کننده است. چراکه در خرید آنلاین امکان امتحان کردن گردنبند وجود ندارد. اما در صورت آشنایی با این معیارها می توانید به راحتی و بدون نگرانی اقدام به خرید کنید. وقتی در مورد سایز گردنبند طلا صحبت می کنیم، منظور ما طول زنجیر گردنبند است. سایزهای مختلفی برای گردنبند وجود دارد که نام های مختلفی دارند. این سایز بندی شامل سایزهای یقه ای، چوکر، پرنسس، اپرا، نمایشی و طنابی است.

 

کمی قبل در مورد اندازه و محل قرار گیری گردنبند صحبت کردیم. حال به طور خلاصه میخواهیم به معرفی سایزهای مختلف گردنبند طلا در خانم ها بپردازیم. پنج سایز استاندارد اصلی برای خانم ها وجود دارد و محل قرارگیری گردنبند در اغلب خانم ها یکی است. از جمله مهمترین سایزهای گردنبند طلا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

سایز چوکر: 40 سانتی متر

سایز پرنسس: 45 سانتی متر. این گردنبند در سایز های بین 43 تا 45 سانتی متر نیز عرضه می شود. محل قرارگیری این گردنبند روی استخوان ترقوه است.

سایز نمایشی: 50 سانتی متر. محل قرارگیری آن کمی پایین تر از استخوان ترقوه است.

اگر تمایل دارید محل قرار گرفتن گردنبند تان پایین تر از سایز متینی باشد، می توانید از زنجیرهایی با طول 55 تا 60 سانتی متر استفاده کنید.

نکته مهم در خصوص خرید گردنبند این است که سایز گردنبند خانم ها با کودکان متفاوت است. گردنبندهایی با طول 35 تا 40 سانتی متر برای کودکان مناسب است.

راهنمای سایزبندی گردنبند طلا

چگونه سایز گردنبند خود را اندازه بگیریم؟

اکنون می خواهیم سایز گردنبدی که در منزل داریم را اندازه بگیریم تا بدانیم جزو کدام یک از گردنبندهای بالا محسوب می شود. یکی از ساده ترین راه ها این است که گردنبند خود را روی یک سطح صاف مثل میز به صورت یک خط مستقیم قرار دهید. با استفاده از یک خط کش طول گردنبند را اندازه بگیرید. توجه کنید که لازم نیست اندازه قفل گردنبند طلا را حساب کنید. چرا که سازندگان طلا اندازه قفل یا گیره را جزو طول گردنبند قرار نمیدهند. همچنین نیاز به محاسبه طول آویز یا پلاک را هم نیست.

 

سایز گردنبند و مدل گردن و قد افراد

 

یکی از نکات مهمی که در خرید گردنبند طلا باید مدنظر قرار دهیم، خرید گردنبندی متناسب با شکل بدن و اندازه گردن است. بدون شک گردنبندهای سنگین یا پلاک های بزرگ برای افراد بسیار لاغر یا کسانی گردن کوچکی دارند مناسب نیست. برای تعیین سایز گردنبند بر اساس اندازه گردن و شکل بدن کافیست مراحل زیر به ترتیب انجام دهید:

  1. ابتدا باید اندازه گردن خود را پیدا کنید. قطعا مهمترین معیار در تعیین اندازه گردنبند طلا، سایز گردن است. کسانی که گردن کوچکی دارند گردنبندشان پایین تر از افراد دیگر قرار می گیرد.

از یک متر پلاستیکی استفاده کرده و طول گردن خود را اندازه بگیرید. توجه داشته باشید که متر را حتما موازی زمین قرار دهید.

برای پیدا کردن حداقل سایز مناسب گردنبند، 5 تا 10 سانتی متر به سایز گردنتان اضافه کنید. در غیر اینصورت، گردنبند به گردنتان فیکس خواهد شد. مگر اینکه قصد خرید گردنبند چوکر را داشته باشید.

اگر گردنبندی مناسب سایز گردنبند خودتان را پیدا نمی کنید، گردنبند سایز بزرگتر را خریداری کنید. مثلا فرض کنیم که سایز گردن شما 43 سانتی متر است. پیشتر گفتیم که باید حداقل 5 سانتی متر به آن اضافه کنید. عدد حاصل 48 خواهد بود. حال شما باید گردنبند سایز 50 سانتی متری را به جای 45 سانتی خریداری نمایید.

  1. راه دیگر پیدا کردن سایز مناسب گردنبند طلا، استفاده از طول قد است. قد افراد یکی از تاثیرگذارترین فاکتورها در انتخاب اکسسوری خصوصا گردنبند است. واضح است که گردنبندهای بلند برای افراد کوتاه و گردنبندهای کوتاه برای افراد بلند مناسب نخواهد بود.

اگر طول قدتان از 162 سانتی متر کمتر است، گردنبندهای سایز 40 تا 50 سانتی متری میتواند برای شما مناسب باشد.

اگر طول قدتان بین 162 تا 170 سانتی متر است، شما می توانید از انواع مدل های گردنبند استفاده کنید.

اگر قدتان از 170 سانتی متر بلندتر است، گردنبندهای بلند مناسب شما هستند.

تعیین سایز گردنبند

3  بدون شک،  شکل و اندازه هیکل و اندام شما تاثیر فراوانی در سایز گردنبند دارد. ممکن است بعضی گردنبندها هیکل شما را چاق تر یا برعکس شما را لاغرتر نشان دهند. پس انتخاب گردنبند طلای متناسب با اندام، امری ضروری است.

گردنبند هایی با سایز 50 تا 55 سانتی متر معمولا بالای سینه قرار میگیرند و باعث می شوند که سینه ها برجسته تر به نظر برسند. پس اگر سینه های کوچکی دارید، گردنبند طلا به طول 55 سانتی متر برای شما مناسب است.

استفاده از گردنبندهایی که روی سینه قرار می گیرند برای افرادی که بدن تو پری دارند، مناسب نیست. چون به درستی در سر جای خود قرار نمی گیرد. برای این افراد استفاده از گردنبند طلا به طول 45 سانتی متر مناسب است.

  1. شکل و سایز گردنبند طلا تاثیر فراوانی بر شکل صورت شما می گذارد و میتواند آن را پهن، گرد یا لاغر نشان دهد.

گردنبندهای چوکر برای صورت های قلبی شکل، مربعی و کشیده مناسب هستند. چرا که زاویه نوک تیز فک را گردتر نشان می دهند. برای صورت های قلبی، گردنبند با سایز 25 تا 40 سانتی متر مناسب است.

کسانی که گردن کوتاهی دارند بهتر است از گردنبند طلای کوتاه استفاده نکنند. چرا که این گردنبندها صورت را گردتر نشان می دهد. استفاده از گردنبند طلای بلند باعث می شود تا صورت این افراد کشیده تر به نظر برسد. گردنبندهایی با سایز 66 تا 91 سانتی متر برای این افراد مناسب است.

اگر صورت بیضی شکلی دارید، می توانید از سایزهای های مختلف گردنبند استفاده کنید.

نکاتی که باید در هنگام استفاده از گردنبند رعایت شود

  1. همانطور که گفتیم، سایزها و مدل های مختلف گردنبند، هرکدام مناسب لباس ها و مراسمات خاصی هستند. پس در هنگام استفاده از آن ها به این نکته توجه کنید. جواهرات شما به خصوص گردنبند طلا باید با لباس شما ست شود. از نظر متخصصین مد و فشن، گردنبندهای بلند برای لباس های یقه بسته مناسب هستند. همچنین برای موقعیت های رسمی گردنبند طلا با زنجیر کوتاه بسیار مناسب است. به ویژه وقتی روی لبه لباس قرار میگیرد.
  2. از محبوب ترین آیتم های حال حاضر دنیا می توان به گردنبندهای بسیار بلندتر از سایز استاندارد اشاره کرد. شما می توانید زنجیر این گردنبندها را چند دور، به دور گردن خود بپیچید. این کار ظاهری زیبا و شیک برای شما به همراه خواهد داشت.

شما می توانید گردنبند هایی به طول 71 تا 86 سانتی متر را دو دور به دور گردن خود بچرخانید. گردنبندهایی با این سایز معمولا روی سینه قرار می گیرند.

گردنبندهایی به طول 101 سانتی متر یا بیشتر باید دو یا سه بار پیچیده شوند. این گردنبندها معمولا روی ناف قرار می گیرند.

  1. گردنبندهایی به طول 122 سانتی متر یا بیشتر، باید سه تا چهار دور پیچیده شوند.

اگر قصد استفاده از گردنبند مروارید دارید، سعی کنید از گردنبندی استفاده کنید که طول آن خیلی بلند یا کوتاه نباشد. بهترین حالت، استفاده از گردنبندی است که بالای استخوان ترقوه قرار گیرد. گردنبندهای مروارید بلند حداکثر تا سایز 254 سانتی متر برای مراسمات غیر رسمی مناسب هستند. برای اینکه این گردنبندها زیاد بلند نباشند، می توانید آن را چند دور به دور گردن بپیچانید.

  1. در صورت استفاده از مهره های افسون(charm) یا پلاک های بزرگ به این نکته توجه داشته باشید که باید طول آویز را هم مد نظر قرار دهید. چرا که گردنبند به اندازه سایز آن و اندازه آویز پایین می آید. حتی پلاک های سنگین تر باعث می شوند گردنبند به گردنتان فیکس شده در نتیجه پایین تر ازگردنبند طلا با پلاک سبک قرار گیرد.
  2. همانطور که پیشتر اشاره شد، سازندگان طلا اندازه قفل یا گیره گردنبند طلا را مدنظر قرار نمی دهند. اما اگر گردنبندی دارید که قفل آن بلندتر یا کوتاه تر از حالت استاندارد است(حالت استاندارد:2 سانتی متر) پس اندازه قفل را هم مدنظر قرار دهید.