اخبار

اطلاعیه 39 اتحادیه طلا و جواهر

اتحادیه طلا و جواهر

اتحادیه طلا و جواهر

اسلام و احترام و آرزوی سلامتی و شادکامی برای همکاران گرامی

 

پیرو اطلاعیه های قبلی و نظر به اهمیت ویژه برخی قوانین و مقررات صنفی، خواهشمند است درجهت رعایت موارد ذیل اهتمام و توجه ویژه مبذول نمایید:

  1. درمعاملات صنفی با مبلغ بالاتر از 150.000.000 ریال احراز هویت و اخذ مدارک شناسایی از خریدار الزامی است.
  2. درخصوص فروش مصنوعاتی که در ساخت آن ها از سنگ های اتمی و نیمه قیمتی استفاده شده، درج وزن سنگ در فاکتور و کسر نمودن وزن سنگ از وزن کل مصنوع الزامی است.
  3. فروش مصنوعات طلا و جواهر در کارگاه های تولیدی و دفاتر کار به افرادی غیر از همکاران صنفی، ممنوع می باشد.
  4. خرید و فروش طلای آب شده فقط در واحدهای صنفی که دارای مجوز آبشده فروشی هستند مجاز می باشد.
  5. خرید و فروش سکه فقط با دریافت مجوز از اتحادیه و با کارت وکیوم واحد صنفی وهولوگرام دریافتی از اتحادیه مجاز می باشد.
  6. در هنگام فروش مصنوعات طلا و جواهر، درج مشخات کامل( نوع مصنوع، وزن مصنوع، وزن سنگ ها، مظنه روز و …) در فاکتور فروش معتبر که مشخصات کامل واحد صنفی نیز در آن درج شده باشد، الزامی است.
  7. افراد صنفی موظف به فعالیت در رسته قید شده در پروانه کسب خود هستند و خرده فروشی مصنوعات طلا برای بنکداران غیر مجاز است.
  8. خرید و فروش طلا و سکه فقط به صورت فیزیکی مورد تایید می باشد و از نظر اتحادیه معاملات مرسوم به معاملات کاغذی و فردایی فاقد اعتبار است.
  9. خرید و فروش ارز فقط توسط صرافی های دارای مجوز از بانک مرکزی امکان پذیر است و سایر واحدهای صنفی نمی توانند در این زمینه فعالیتی داشته باشند.
  10. امید است در سایه رعایت قوانین و مقررات و احترام به حقوق صنفی همکاران و حقوق خریداران مصنوعات طلا، جواهر، نقره و سکه، شاهد اعتلای نام و اعتبار صنعت طلا، جواهر، نقره و سکه کشور باشیم.

 

رئیس اتحادیه_ ابراهیم محمدولی

تصویر اطلاعیه

مطالب مرتبط