سبک طلا

معرفی برند شنل

برند شنل از دیرباز در میان برندها همچون ستاره ای نایاب می درخشیده است. در این مطلب به تمام مسائل و دانستنی های نهان و آشکار شنل، ملکه مد و جواهرات می پردازیم. در واقع با تکیه بر این مطالب می خواهیم مخاطبین با قدمت دیرینه ای که این برند دارد، بیش از پیش آشنا شده و از محصولات این برند در حدی که قادر هستند، خریداری نمایند.

تاریخچه برند شنل Chanel

کمپانی شنل توسط گابریل شنل که پس از مدتی کوکو شنل نام گرفت، تاسیس شد.

دوران پرورشگاه و خوانندگی در کافه ها (معرفی گابریل شنل و زندگی نامه اش تا قبل از ورود به حرفه مد و فشن)

موسس این برند در سال 1883 میلادی در شهر سومور فرانسه در خانواده ای فقیر پا به جهان گذاشت. مسیر تکامل این فرد به این صورت بود که وی در سن 12 سالگی مادر خود را از دست داد و او مجبور شد برای ادامه زندگی به یک صومعه پناه آورد. پس از مدتی در یک پرورشگاه سکنی گزید. او مجبور بود برای گذران زندگی گاهی نیز در کافه های فرانسوی بخواند. گابریل روزها نیز به کار خیاطی مشغول بود و در همین حین به او لقب کوکو داده شد.

  • نحوه شکل گیری برند شنل

نحوه شکل گیری برند شنل به این صورت آغاز شد که این شخص تصمیم گرفت با توجه به البسه ای بلند و با دنباله ای فراوان و یا تنگ و چسبان لباس هایی را برای مردم طراحی کند که آنها در حین راحتی در آن جذاب نیز به نظر برسند. همچنین به طراحی شلوار نیز پرداخت. او فروش محصولات طراحی شده خود را از سال 1910 میلادی در پاریس آغاز نمود.

 

  • برند شنل و جنگ جهانی

 در سال 1921 با وجود جنگ جهانی و حواشی برند خود عطر و ادکلن را تولید نمود. حواشی زندگی شخصی موسس نیز بر رشد و ارتقاء محصولات او نتوانست تاثیری بگذارد. بنابراین او حیطه محصولات خود را توسعه داد و روز به روز بر محصولات و طراحی بیشتر سایر محصولات تحت برند خود افزود.

فعالیت ها و محصولات برند شنل

در سال 1935 میلادی برند شنل به شهرت و موفقیت فوق العاده ای دست یافت. اما با شروع جنگ جهانی دوم کمی از موفقیت های این برند کاسته شد و نمایندگی های شنل بسته و دچار خسارات مالی شدیدی شدند. البته گابریل دوباره همه این نمایندگی ها را باز نمود و جانی تازه یافت. به این صورت که کیف های چرمی کوچک با زنجیر طلایی کوتاه و سبک را به بازار عرضه نمود.

  • لباس و پوشاک شنل

کلاه، لباس و پوشاک شنل با لقب شنل مدز نخستین محصولات برند شنل بودند. معروفترین هنر پیشگان زن در فرانسه از این محصولات استفاده می کردند.

  • عطر و ادکلن های شنل

عطر و ادکلن های شنل به همراه ادوپرفیوم و ادوتویلت های زنانه و مردانه در اولویت افراد متمول و مشهور بود. از جمله این عطرها و ادکلن های مشهور می توان به Coco Mademoiselle ،Chanel Chance ، Allure homme sport و Blue De Chanel اشاره کرد.

  • لوازم آرایشی شنل

این برند در تولید لوازم آرایشی نیز بسیار موفق و هوشمندانه عمل کرد.

  • ساعت و زیور آلات

ساعت و زیورآلات این برند در سال 1983 تحت مالکین و مدیران جدید این برند به بازار عرضه شد. در سال 1971 میلادی  بنیانگذار این برند مشهور و تجاری دار فانی را وداع گفت. کارل لگرفلد به عنوان جایگزین در کمپانی شنل شروع به ادامه فعالیت های این برند نمود.

به طوریکه امروزه وضعیت فعلی مالکین و مدیران برند شنل و وضعیت فعلی بازار و محصولات لوکس آن در 130 کشور در سراسر جهان ادامه دارد و محصولات جدید به طرفداران این برند ارائه می شود.

پرطرفدارترین محصولات شنل تاکنون

مدیر کمپانی شنل در حال حاضر آلن و جرارد ورتایمر هستند. این دو شخص نوه های پییر ورتایمر هستند، که در زمان تاسیس کوکو شنل با این کمپانی شریک بود. شنل در زمینه کالاهای لوکس و گران قیمتی مثل پوشاک، کیف دستی، عطر و لوازم آرایشی بسیار موفق عمل نموده است. البته در عصر کنونی در ساخت طلا و جواهرات نیز حرف نخست را می زند. همچنین باید گفت که شنل در طراحی لباس شب رسمی، شلوارهای زنانه و جواهر بدلی تخصص فراوانی داشت.

  • فیلم های ساخته شده از کوکو شنل

فیلم های بسیاری از زندگی نامه و تاریخچه موسس شنل ساخته شده است. این فیلم ها همه از آثار برجسته در صنعت فیلم سازی شدند. کوکو شنل و مسیر دشواری که برای تکامل طی نموده است بایستی فیلم و کتاب شود. البته که هنرمندان و کارگردانان معروف از تهیه و ساخت این فیلم ها سرباز نزده اند. تمام تلاش آنها در به تصویر کشیدن زندگی این فرد از کودکی تا مرگ برای نمایان ساختن ذات وجودی او برای رسیدن به اهدافش بوده است. چه بسا بسیاری با تماشای این فیلم تصمیمات مهم و اساسی را در مسیر زندگی خود گرفته اند و به موفقیت های بی شماری نیز دست یافته اند.

  • شنل و پر فروش ترین عطر تاریخ

کوکو به دلیل علاقه فراوان به تولید عطر، بالاخره با تلاش های بسیاری که در این زمینه کرد موفق به تولید عطری منحصربفرد شد. این عطر هنوز در میان عطرهای برندهای دیگر عطری پر آوازه است. او با تمام توان و تحمل بی پولی های فراوان بایستی عطرهای مختلفی را آماده می نمود. عطر سازی که می خواست به شنل پول خوبی بابت عطر ساخته شده اش بپردازد، با تست یک به یک عطرها به عطر شماره پنج شنل که رسید برق از سرش پرید. در نهایت عطر شماره پنج را انتخاب نمود و گفت این عطر همانی است که می خواهم. در واقع با وجود قیمت بالایی که هزینه تولید آن عطر داشت، آن عطر را برای اولین تولیدش انتخاب نمود. در نهایت عدد 5 برای او شانس آورد و این عطر جزء بهترین عطرها شد. او به دلیل اینکه حرف C حرف نخست اسمش بود، آن را نیز بر روی شیشه این عطر گذاشت. این عطر را به تعداد 100 عدد تولید کرد و به طور رایگان در اختیار افراد قرار داد، تا به گونه ای عطرش را تبلیغ نیز کرده باشد. در نهایت با این تبلیغات توانست با کمپانی بسیار معروف و بزرگی در پاریس شریک گردد و عطرهای بیشتری را با کمک آن شرکت تولید نماید.

پر فروش ترین عطر تاریخ

 

  • شنل و پوست جانوران کمیاب

شنل  در طراحی محصولات چرمی خود از پوست جانوران کمیابی همچون مار، تمساح و سفره ماهی و خز استفاده می کند. این کار برند شنل را در نزد طرفداران و کسانی که این برند را نمی شناختند، بسیار مورد توجه قرار گرفت. در نتیجه این برند محبوبیت دو چندانی را برای خود به ارمغان آورد.

  • معروف ترین مدل های شنل برای معرفی محصولات

این برند از مدل های بی شماری در توسعه و پیشرفت کار خود بهره جسته است. همچنین از مشاهیر نیز در ارتقاء ایده و سبک های خود تا حد زیادی استفاده نموده است. همچنین این کمپانی توسط نیکول کیدمن در معرفی کیف معروف شنل و همچنین مارلین مونرو برای عطر شنل تلاش های زیادی کرد. البته داستان مدل های معروف برند شنل همچون کاترین دنو، کایرا نایتلی، آدری تاتو و نیکول کیدمن و مارلین مونرو نیز در فروش و مشهور شدن این محصولات بی تاثیر نبوده اند. بنابراین داستان های معروف محصولات برند ( مانند عطر شماره 5 و کیف زنانه ) هر یک برای شناخته شدن بیش از پیش برند شنل  به کار بسته شد.

 

  • ازدواج و معشوقه های کوکو شنل

زنان فرانسوی و ازدواج آنها در کشوری همچون فرانسه کمی متزلزل بود. در واقع اکثر آنها یا ازدواج کوتاهی را تجربه می نمودند، و یا از معشوقه های متعددی برخوردار بودند. شنل در اوان جوانی با اتیین در کافه ای که به خوانندگی مشغول بود، آشنا شد و این آشنایی پس از مدتی به ازدواج ختم شد. پس از مدتی تصمیم گرفت کار خیاطی خود را ارتقاء دهد اما اتیین حاضر به حمایت از او نشد. با بوی آشنا شد. با او به پاریس رفت و در آنجا تا سن چهل سالگی به طراحی حرفه ای لباس پرداخت. بوی مرد. شنل در چهل سالگی با ایگور موسیقیدان مشهور روسی آشنا شد. که این رابطه نیز پس از مدتی بعد به جدایی ختم شد.

  • زندگی در سوئیس و جاسوسی برای نازی ها

زندگی در سوئیس و جاسوسی برای نازی ها از شایعات و حاشیه های خبری برند شنل بود. در مورد اقدامات شنل در حین استعمار فرانسه بوسیله آلمان در جنگ جهانی دوم کمی حاشیه سازی شد. شنل با بارون هانس گونتر رابطه ای کوتاه داشت که در بازجویی با میانجیگری چرچیل تصمیم بر این شد که از وی به عنوان همکاری با آلمانی ها رفع اتهام نمایند. پس از مدتی که شنل برای احیاء کار خود به سوئیس باز گشت هال واژان به او در کتابی که منتشر کرد، اتهام جاسوسی برای نازی ها را زد که این موضوع را به اثبات نیز رساند. در واقع شنل برای پایان دادن به جنگ پیش نویس قرارداد صلح آلمانها را به وینستون چرچیل نخست وزیر بریتانیا داده بود.

طلا و جواهرات شنل

شنل  امروزه  از محبوبیت خاصی برخوردار است. همچنین این برند روز به روز به تنوع و ایده های جذاب خود می افزاید. این کمپانی در حال حاضر جدیدترین کلکسیون جواهرات  را به نام خود ثبت کرده است.

 

موتور جستجوی طلا و جواهر زیواز به مجری طراحی فروشگاه های آنلاین طلا و جواهر تمامی طرح های برند شنل را معرفی مینماید. در حال حاضر فروش طلای خارجی در ایران قاچاق و جرم محسوب میشود و لذا محصولات طلا و جواهری که با نام شنل در ایران به فروش میرسد بیشتر طرح شنل میباشد. در گالری طلای زیواز میتوانید به طرح های طلا و جواهر برند شنل دستری داشته باشید.
انگشتر  و گردنبند های شنل در ایران طرفدار های بسیاری دارد و این امر باعث شده است تا سازندگان طلا و جواهر نسبت به ساخت طرح های محبوب شنل روی بیاورند. از آنجائیکه قانون کپی رایت در ایران اجرائی نمیشود لذا امکان ساخت برند های معروف جهان در بازار طلا و جواهر وجود دارد.