سبک طلا

الماس تیفانی با کیفیت ترین الماس زرد جهان

الماس تیفانی یکی از بزرگ ترین و بهترین الماس های زرد رنگ جهان است که با داشتن 82 وجه خیره کننده زینت بخش یک گردنبند تمام الماس می باشد و در جواهر فروشی معروف تیفانی در نیویورک نگهداری می شود. گفتنی است که قیمت این گردنبند در حال حاضر بیش از 30 میلیون دلار برآورد شده است.

ویژگی های الماس تیفانی

الماس تیفانی (Tiffany Diamond) یکی از بزرگ ترین و با کیفیت ترین الماس های زرد جهان است که در سال 1877 در معدن کیمبرلی در آفریقای جنوبی کشف شده است. وزن سنگ الماس یافت شده 287 قیراط معادل با 57 گرم بوده است.

این جواهر سال ها بعد توسط جواهر فروش مشهور چارلز لوئیس تیفانی در نیویورک به قیمت 18 هزار دلار خریداری شد و موجب شد که آقای تیفانی به پادشاه الماس ها ملقب گردد.

این الماس بعدها به پاریس منتقل شد و توسط دکتر جورج فردریک کانز تراش داده شد و به وزن 128.54 قیراط معادل با  25.108 گرم رسید. این الماس  ظاهری شبیه بالشت داشته و دارای 82 وجه مختلف می باشد.

نخستین قاب برای این جواهر، یک گردنبند زیبا بود که توسط طراح شناخته شده آن زمان ژان میشل شلمبرگر در سال 1961 طراحی گردید.

بعدها این الماس به عنوان زینت یک سنجاق سینه در سال 1995 مورد استفاده قرار گرفت. در نهایت در 175 مین سالروز تأسیس شرکت تیفانی، این جواهر بر روی یک گردنبند 100 قیراطی از جنس الماس سفید قرار گرفت.

الماس تیفانی در طول تاریخ خود توسط 4 زن مورد استفاده قرار گرفته است. نخستین زنی که از این الماس استفاده نموده است خانم شلدون وایت هوس بوده که در سال 1957 میلادی در تیفانی بال به عنوان زینت گردنبند خود آن را مورد استفاده قرار داده است.

پس از آن، الماس تیفانی توسط آدری هیپورن بازیگر مشهور در سال 1961 برای عکس های تبلیغاتی فیلم صبحانه در تیفانی مورد استفاده قرار گرفته است.

در سال 2019 نیز، لیدی گاگا در مراسم نود و یکمین جایزه اسکار این الماس را مورد استفاده قرار داد. پس از آن نیز گال گادوت در نود و دومین مراسم جایزه اسکار گردنبند تمام الماس تیفانی را مورد استفاده قرار داد.

محل نگهداری الماس تیفانی

در سال 2007 الماس تیفانی برای مدت چند ماه در موزه ملی تاریخ طبیعی اسمیتسونیان در واشنگتن دی سی به نمایش گذاشته شد. به گفته متصدی این موزه در آن زمان؛ این الماس بزرگ ترین الماس به نمایش درآمده در ایالات متحده بوده است؛ به طوری که الماس مشهور هوپ تنها یک سوم وزن الماس تیفانی را دارد.

این جواهر اکنون با نام پرنده ای روی سنگ که نماد جواهر فروشی معروف تیفانی در نیویورک می باشد در این جواهر فروشی نگهداری می شود. گفته می شود که این الماس در حال حاضر بیش از 30 میلیون دلار ارزش دارد.

گالری زیواز مرجع تخصصی طلا و جواهر در ایران است که راهنمائی جامع برای آشنایی با انواع جواهرات میباشد.

موتور جستجوی آنلاین طلا و جواهر زیواز پلتفرمی است که امکان دسترسی به برند های معتبر طلا و جواهر دارای جواز از اتحادیه های طلا و جواهر را مهیا نموده است.